یاد بگیرید که چگونه می نویسید: خواندن: مهارت خود را بهبود بخشید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تازه ترین اطلاعات تخصصی فناوری و کامپیوتر را در این مجله خبری بیابید.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جدیدترین اخبار تخصصی فناوری و کامپیوتر و آدرس hamedan-creative-speaker.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 24
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 56
:: باردید دیروز : 22
:: بازدید هفته : 204
:: بازدید ماه : 204
:: بازدید سال : 320
:: بازدید کلی : 1128

RSS

Powered By
loxblog.Com

تازه ترین اطلاعات تخصصی فناوری و کامپیوتر را در این مجله خبری بیابید

یاد بگیرید که چگونه می نویسید: خواندن: مهارت خود را بهبود بخشید
یک شنبه 11 اسفند 1398 ساعت 20:57 | بازدید : 139 | نوشته ‌شده به دست Paul | ( نظرات )

چرا؟ زیرا با شخصیت هایی از دوره های مختلف آشنا می شویم. شخصیت هایی که دیدگاه های متفاوتی با جهان دارند. ما نمی توانیم برای گپ و گفتگو با یک آقا ویکتوریا با کلاه بالا در خیابان قدم بزنیم. اما ما می توانیم او را در یک رمان دیکنز بیابیم (حتی اگر با این که او دقیقاً مثل ما در اهداف ، امیدها و ترس هایش شگفت زده می شود) شگفت زده شویم.

آگاهانه بخوانید تا قسمتهایی از نوشته‌های خود را که احساس می کنید توسعه نیافته اند گسترش دهید. به عنوان مثال ، اگر برای نوشتن تلاش می کنید:

تنظیمات باورپذیر: داستان های تاریخی (یا غیر داستانی تاریخی) را بخوانید که در آن تنظیمات کلیدی است

شخصیت های به خوبی توسعه یافته: رمان های ادبی کاراکتر بیشتری را به رژیم خواندن خود اضافه کنید

اقدام برجسته و نفس گیر نفس گیر: لیست های خواندن بهترین رمان های هیجان انگیز را پیدا کنید (مانند این در Buzzfeed - لازم نیست با گزینه ها موافقت کنید)

شما ایده را می گیرید. به عنوان یک برنامه غذایی متعادل به برنامه های قبل فکر کنید. شما می توانید توانایی خود را برای حرکت بین دوره ها ، شخصیت ها و سبک های نوشتار با سهولت بیشتر رشد دهید.

نحوه نوشتن - یادگیری خواندن برای اولین بار با هدف | اکنون رمان

2-در ژانر خود متخصص شوید

این که آیا شما می خواهید داستان های تاریخی ، جرم ، عاشقانه ، ادبیات ، فانتزی ، علمی تخیلی یا هر نوع دیگری از ژانرها را بنویسید ، دانستن ژانر شما به خوبی به شما چندین راه می دهد:

شما ایده گسترده ای از تاریخ ژانر و روندها و طوفان های فعلی دارید - چیزهای زیادی برای غارت ، تغییر و "نوشتن دوباره" وجود دارد.

هنگامی که به نمایندگان و ناشران می پردازید و می توانید توضیح دهید که کجای کار شما در طیف قصه های مشابه قرار می گیرد ، شما قادر به توصیف زمینه داستان خود هستید.

هنگامی که در ژانر مورد علاقه خود می خوانید ، توجه داشته باشید که ژانرهای رایج تروپ ها از آن استفاده می کنند. Trope یک موضوع یا نقوش برجسته یا مکرر در داستان است.

آیا نویسنده به راحتی سکوهای (مثل "منتخب" که باید جهان را نجات دهد) بازتولید می کند یا آن را واژگون می کند (یعنی کاری غیرمنتظره با آن انجام دهید).

به عنوان مثال ، در رمان Wide Sarasasso Sea (1966) از ژان رایس ، داستان "زن شوم" پنهان در اتاق زیر شیروانی در رمان کلاسیک گوتیک ویکتوریا ، شارلوت برونته ، جین ایر (1847) را روایت می کند. با شناختن خوب داستان و ژانر ، Rhys قادر به ترسیم عناصر رمان و کاستی های آن (درمان جنون به عنوان چیزی برای پنهان کردن) می باشد و رمان قدرتمند خود را می نویسد که به برخی از گزینه های روایت برنتا باز می گردد.

برای یادگیری نوشتن کتب در زمینه های مختلف از ژانر مورد علاقه خود ، هنگامی که می خوانید ، بپرسید:

این کتاب چگونه در ژانر من جای می گیرد؟ آیا این کلیشه ها را تقویت می کند یا زمین جدیدی را خراب می کند؟ چطور؟

آیا من چیزی را آموخته ام که قبلاً از ژانر انتخابی خود آگاه نبودم؟ به عنوان مثال ، نویسندگان از جزئیات توصیفی هنگام نوشتن درمورد موضوعات مشابه (به عنوان مثال خون آشام ها) یا تنظیمات استفاده می کنند (The South، Victorian England، New York Today)

چگونه کتاب درون ژانر در نظر گرفته می شود؟ آیا با اکثر ارزیابی خوانندگان از آن موافقید یا مخالف هستید؟ چرا؟

3-یاد بگیرید که چگونه با توجه به ساختار نویسندگان دیگر بنویسید

خواندن نویسندگان متنوع روشی عالی برای یادگیری ساختار است. این مهم هنگام حل و فصل با فرم دیگری مانند مجموعه رمان یا داستان كوتاه است ، زیرا ساختار پیروی از موضوعات بسیاری از داستان را آسان تر می كند و روایت را بهم می بخشد.

همانطور که می خوانید ، متوجه شوید که نویسنده در چه نقاطی تعلیق ایجاد می کند و درگیری ایجاد می کند. آیا نویسنده با موفقیت این کار را انجام می دهد ، یا نه؟ اگر نه ، چه چیزی تعلیق یا تعارض را تضعیف می کند؟ شاید جملات آنها خیلی طولانی باشد. یا در غیر این صورت آنها به اوج خود می رسند اما پس از آن بارگیری بر روی خرده های حواس پرت را شروع می کنند .

در اینجا یک تمرین است که مطالب زیادی در مورد ساختار به شما یاد می دهد. شما می توانید این تمرین را با هر کتابی انجام دهید، اما بهتر است با کتابی که نه تنها در همان ژانر شما بلکه با روش های دیگر مشابه شماست ، به آن نزدیک شوید. به عنوان مثال ، اگر قصد دارید از چندین دیدگاه رمز و راز قتل بنویسید ، راز قتل را که از چندین دیدگاه نوشته شده است ، انتخاب کنید.

همچنین باید کتابی را انتخاب کنید که قبلاً خوانده اید و احساس می کنید ساختار قوی دارد که می توانید از آن یاد بگیرید.

برای موثر بودن این تمرین باید یادداشت برداری کنید.

برای شروع:

خلاصه ای از آنچه اتفاق می افتد در هر فصل بنویسید. ممکن است بخواهید جنبه های دیگر ساختار را نیز بررسی کنید. به عنوان مثال ، برای رمان جرم دیدنی چندگانه ، توجه داشته باشید که فصل ها و بخش ها در کدام نقطه نظرات شخصیت ها قرار دارند.

توجه داشته باشید که نقاط اصلی طرح در کجا رخ می دهند و چگونه نویسنده آنها را معرفی کرد. آیا از طریق فلش بک ها و خاطرات به آنها گفته می شود؟ آیا آنها در چارچوب زمانی فعلی داستان رخ می دهند؟

طول توجه - متوسط ​​صفحه چند صفحه است؟ همچنین به رابطه بین طول و لحن و خلق توجه کنید. درباره کوتاهترین فصل (مهمترین کاری که برای داستان به دست می آید چیست؟) و طولانی ترین فصل چیست؟

4-با مطالعه شخصیت شخصیت دیگران شخصیت های بهتری را بنویسید

مانند تمرین ساختار بالا ، برای مطالعه نوشتار خود با مطالعه شخصیت شخصیت دیگران ، یک تمرین خواندن بخوانید.

آیا شخصیتهای کتاب مورد نظر قابل باور هستند؟ یا آیا آنها مانند کلیشه به نظر می رسند؟ آیا آنها توسعه نیافته اند؟ اگر چنین است ، چگونه نویسنده می تواند آنها را بهتر توسعه داده باشد؟ با دادن انگیزه های واضح تر به آنها؟ یا با ارائه جزئیات بیشتر در مورد شخصیت ها، عشق ها ، ترس ها؟

درست همانطور که با ساختار خود انجام دادید ، یک کتاب یا چند کتاب را انتخاب کنید که احساس می کنید شخصیت های خاصی قانع کننده دارند. ضمن توجه ویژه به پیشرفت شخصیت ، کتاب ها را مجدداً بارگذاری کنید. این سؤالات (و هر کس دیگری را که می توانید در مورد آن فکر کنید) بپرسید:

چگونه هر شخصیت صحبت می کند؟ آیا گفتگو برای سن شخصیت ، شرایط اجتماعی ، هوش و زمان و مکانی که در آن داستان قرار دارد قابل باور است؟

آیا نویسنده اصلاً از لحاظ جسمی شخصیت را توصیف نمی کند؟ اگر چنین است ، چگونه این کار انجام می شود ، و تصویری (لباس، حرکت و ...) در مورد شخص چه می گوید؟

آیا کاراکتر پشت پرده دارد؟ آیا پشت پرده در رشد شخصیت مؤثر است؟

نویسنده از چه تکنیک های دیگری برای آشکار ساختن اطلاعات بیشتر در مورد شخصیت استفاده می کند؟ برای مثال عمل ، تعامل شخصیت ها با دیگران یا افکار درونی آنها (مونولوگ داخلی "AKA").

رالف والدو Emerson نقل قول خواندن نوشتن | اکنون رمان

5- بررسی کنید که چگونه نویسندگان موفق از زبان استفاده می کنند

می توانید چیزهای زیادی را از بررسی نحوه استفاده نویسندگان مختلف از زبان بیاموزید. به عبارت دیگر ، سبک آنها.

سبک های نویسندگان می تواند متفاوت از شباهت به شعر تا نثر تمیز ، کارآمد ، تا جملات کارگر باشد که ممکن است فاقد لطف باشد اما کار را انجام دهد.

به عنوان مثال ، زبان شاعرانه و مقایسانه Arundahti Roy را در خدای چیزهای کوچک (1997) مقایسه کنید   به زبان همینگوی در پیرمرد و دریا (1952):

کمی بعد از نیمه شب کاملاً ناگهان ظاهر شد. هیچ فرشته‌ای آواز نداد ، و هیچ عاقلی هدایا نیاورد. اما یک میلیون ستاره در شرق برای رسیدن به خبر ورود او برخاستند. یک لحظه او آنجا نبود ، و لحظه بعدی - او در آسفالت بتونی بود ، در یک بستر بستر ... »

در این مثال ، از فصلی با عنوان "زادگاه" ، روی استفاده از استعاره های غنی است که ایده طبیعت مسیحیان را با واقعیت ناخوشایند شهر آمیخته است. سبک از لحاظ توصیفی غنی است.

مقایسه این با نثر همینگوی:

"هیچ کس از پیرمرد دزدی نمی کرد اما بهتر بود بادبان و خطوط سنگین را به خانه بکشید زیرا شبنم برای آنها بد بود و اگرچه کاملاً مطمئن بود که هیچ محلی از او دزدی نمی کند ، پیرمرد فکر می کرد که gaff و harpoon وسوسه های بی نیاز برای ترک یک قایق بودند.

در اینجا ، همینگوی تصمیم پیرمرد مبنی بر عدم ترک تجهیزات خود را توصیف می کند و خطر سرقت را به خطر می اندازد. نثر ساده و واضح است و دارای حداقل کلمات توصیفی است.

هنگام خواندن برای یادگیری از سبک نویسندگان، بپرسید:

چگونه آنها تمایل به ساختن جملات دارند؟ آیا آنها عمدتا طولانی تر و پیچیده هستند یا مختصر و مشتی؟

سبک چگونه متناسب با موضوع و ژانر آنها است؟ چه دلایلی وجود دارد که بتواند از این طریق باشد؟

آیا آنها بیشتر به توصیف بصری، مونولوگ درونی شخصیت، اکشن یا سایر عناصر داستانی توجه می کنند؟ آیا به یک عنصر تبدیل شده است یا تعادل بیشتری وجود دارد؟

به عنوان یک تمرین اضافی، این کار را امتحان کنید. صفحه ای از رمان نویسنده مورد علاقه را بخوانید. کتاب را ببندید و سعی کنید داستان را برای دو پاراگراف بعدی ادامه دهید. دوباره کتاب را باز کنید و جملات خود را با هم مقایسه کنید. آنها از نظر طول و ساختار چگونه تفاوت دارند؟ لحن و خلق و خوی؟

خواندن را به عنوان نویسنده ادامه دهید

به طور طبیعی ، شما گاهی اوقات می خواهید فقط برای لذت و سرگرمی مطالعه کنید. انجام دهید. با این حال ، هنگامی که می خواهید مناطقی از صنایع دستی خود را برای تصفیه کردن مشخص کنید، ایده های فوق به شما کمک می کنند. شما یک روش خواندن مانند برنامه غذایی با دقت در نظر گرفته شده ، برای تغذیه ایده ها تهیه خواهید کرد.



|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: